Våran första ridlektion på torsdag.

På Torsdag ska jag iväg till Mariebäck och rida lektion för Sylvia Huvva med Tantra. De blir våran första lektion. Jag hoppas att de ska gå bra, eller iallafall att hon ska vara kontrollerbar. Var iväg till en sadelmakare idag som fick sy de som hade gått sönder på sadeln, och pappa ska svetsa tillbaka järngrejen som man fäster stiglädret i så den blir användningsbar igen. Tills hon drar ett nytt rejs runt ridplanen iallfall ;) Han som lagade sadeln hade haft islandshästar förut och han hade en gammal islandsadel som han ville sälja för bara 200 kr. Så vi köpte den, för jag tänkte om den passar så är de ju superbra att vänja in hon innan jag köper en ny och dyr sadel. Jag behöver bara smörja upp den lite! Jag hoppas att hon inte ska tycka de är så mycket obehagligare att ha en vanlig bomsadel på ryggen än en bomlös.



Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0