Bildbomb på busig valp! :)

Lägger in en bildbomb på Mira. Som nu har varit här i lite mer än 1 vecka och hunnit bli 9 veckor och några dagar. Vi har nyss varit ute och busat på gården i djupsnön. Hon har så mycket energi!! :). Men nu ligger hon utslagen brevid mig och sover. Man måste ju sova också så man växer och blir en stor stark hund! :)

Nisse tycker nog inte riktigt de är lika kul...

 


Busig fröken.


<3

<3


Vem har sagt att ridning är enkelt !?

(De roliga börjar efter ca 1,5 minut.)


Blivit med valp!!

I fredags kom den dagen som hela familjen längtat efter så länge. Vi hämtade hem en liten valp!! Lilla Amira som vi kallar Mira, En finsk lapphund. Lurvig och gosig som en nallebjörn :) Hon är så söt så man inte kan sluta titta på hon, och hon kommer bli så fin när hon blir stor!


Fortsättning året 2011..

Augusti

Jag och Niclas for till Nikkaloukta under några dagar red i fjällen, vandrade lite och hade de bara supermysigt.
Jag älskar de där stället altså.












September

Red joki litegrann och min egen lilla häst började jag töltsätta när jag var hos sylvia på lektion. Red henne massor på dagarna eftersom jag inte har någon skola eller något annat på dagarna.







Oktober

Jag klarade körkortet! Den 13!! Jag var galet nervös. Men jag klarade de!! Så skönt att få ta bilen dit man ska. Kändes jättekonstigt i början och sitta alldeles själv i bilen. Var till överkalix med niclas och bamson. Lina började bli dålig den här månaden också :(







November

Våran älskade lina fick somna in:'(







R.i.p 2000-2012 Älskade Hund!<3

December

Firade Jul och nyår.













Året 2011

Nytt år nya möjligheter. Så brukar man väll säga. Och så är de ju. På ett år hinner de hända mycket. Hoppas de gör de detta år. Positiva saker då förstås. Jag hoppas framför allt på att jag ska få ett jobb. Men man får väll ta de lite som de kommer. Allting brukar ordna sig tillslut.

Tänkte försöka summera mitt 2011. De har varit ett bra år. Med många bra minnen. Men visst har de hänt en och annan sak som inte är så kul också. Men de bra har defenitivt varit mer än de dåliga.

Januari

Började sitta på Tantra och longera medans jag red. Skrittade även för första gången utan att någon höll i denna månad. Vi for till Umeå med skolan för studiebesök på norrlands största tropikhus.

Februari

Tog skoterkort denna månad. Jag Och jag och Malin var ute och fotade som vi brukar ganska ofta då och då. På skolan började vi bygga på vårat projektarbete.

Mars

Blev ännu mer härliga skoterdagar med både kompisar, mamma, pappa, bror och pojkvän. Började trava med tantra först i longeringslina men vi travade även helt själva runt ridplan denna månad. Vi fortsatte med projektarbetet på skolan, Bygga hinder och träna kaniner. Sen for vi till kolmården under några dagar med skolan. Underbar resa!!

April

Jag fyllde 19. Lammen föddes på skolan dom är alltid lika söta. Hade praktik på Gammelstads djursjukhus i tre veckor. och vi fortsatte träna ninisarna på skolan och måla samt bygga förfullt. Började även fara med tantra till ridhuset på Grans.

Maj

Firade Valborg. Följde med pojken min när han körde cross och fotade. Blev många härliga utedagar. Hade våran uppvisning på djurens Dag. De var tänkt att vi skulle anordna en tävling men vi fick nästan inga anmälningar så istället hade vi en liten uppvisning och barnen fick prova på och hoppa och klappa kaninerna. De var väldigt uppskattat. och kaninerna var riktigt duktiga på att hoppa nu. I slutet av denna månad hade vi även projektredovisningen, och jag överlevde den! Jag hade typ varit nervös för den nästan sen jag började Grans.

Juni

Balen, studenten! Underbart. Tänk om man kunde få ta studenten fler gånger. Jag hade gärna gjort om de. Men de känndes lite vemodigt att sluta grans förstås. Fast på själva studentdagen tänkte man inte på de. Då var de bara GLÄDJE.


Juli

Sol och bad och härliga sommardagar, båtturer. Ridning och tömkörning med tantra. höintag m.m  Tog även min första lektion hos sylvia. Var med älsklingen till Arvidjaur och fiskade och myste på. Jag jobbade även på pdol tillsammans med Jenny & Emma. Under två dagar med att visa upp kaninhoppning. Och för de fick vi gratis inträde alla tre dagarna så såklart var vi där alla kvällar och hade skitkul!!

 

Fortsättning följer...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


RSS 2.0