Sjöblöt häst och ryttare

Sitter ute på altan och njuter av solen, äntligen är de sol! Regnet bara öste ner igårkväll och fortsatte imorse. De var åska igårkväll också, de började lite när jag precis skulle ut och rida tantra sen kring 11 åskade de igen, och blixtrade mycket. Jag tycker åska är mysigt, tycker om att sitta ute och titta på blixtrarna och höra mullret.

Jag red Tantra att pass igår, vi var genomblöta båda två när vi kom tillbaka i stallet, de blev bara mörkare och mörkare på himlen under tiden jag red. Så jag väntade mig att de skulle komma världens åsknall. Men de gjorde aldrig de. Började bara regna som sjutton. Tantra var iallafall jätte duktig, förra gången de hade regnat mycket på plan och var vattenpölar överallt så fick hon för sig i sånna kan man ju inte gå, men igår gick de lite bättre. Så de är ju en vane sak precis som allt annat! :)

Nu börjar mitt sista lilla lov innan jag blir ARBETSLÖS. Ordet låter ganska hemskt,haha. Om jag inte skulle ha sån tur att jag får något av sommarjobben jag har sökt, man kan ju alltid hoppas. Även om chansen är ganska liten nu. Jag har i princip bara en dag på skolan kvar eller en halv dag. Med "lektioner" Tiden bara rinner iväg.


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0