Vaccinerad och nyskodd häst

Har precis kommit hem från Roberts trafikskola, hade körtid klockan åtta så de blev ingen sovmorgon inte! Idag öva vi nästan bara på parkering. Nästa gång kommer vi börja med stadskörningen, så en bit på vägen är de ju iallafall. Måste komma igång ordentligt med teorin hittills har jag bara gjord fas A. Men jag ska sätta mig ner någon kväll eller nån dag de är lite sämre väder. Eller jag kanske ska ta med mig datorn och internet på stranden! ;) Hihi nää de räcker nog med boken. Nästa gång skulle vi göra en planering och boka in halkbana och sådära. Jag vill verkligen ha körkortet NUUUU!!

Tantra gumman vaccinerades imorse så nu ska hon ha två -tre dagar med lite lugn aktivering. Vi får väll ta lite mysiga skogspromenader. De två senaste ridpassen (i lördags och i söndags) har gått superbra. Hon har blivit så mjuk i båda sidorna och hon börjar få mer och mer balans. Ska nog ta och ringa sylvia och boka ny lektion efter de här vilodagarna hon ska ha. Så vi kanske förhoppningsvis kan ta oss ännu ett steg längre.

Jag ska bara skriva som en påminnelse till mig själv att hon skoddes om i lördags. Så jag kan gå tillbaka och kolla när de är dags för nästa skoning. De borde bli ungefär vecka 35 nästa gång.

Nu ska jag äta lunch sen ska jag och mamma fara nånstans och lägga oss i solen och må gott! :)

Postat av: Mimmiiiss

Besök och kommentera gärna min blogg sötnos! :)

Love

2011-07-14 @ 19:35:59
URL: http://mimmiiiss.blogg.se/

Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0