Grans Naturbruksskola

JAG SAKNAR GRANS! Helt sjukt hur man kan sakna en skola så mycket. Men jag gör de. Jag saknar allt. Lärarna, Djuren, Klassrummen, framförallt att få träffa mina kompisar varje dag. Få skratta varje dag. Jag saknar till och med att klaga på att man har för mycket att göra. Jag saknar stallet, Ridningen, Körningen, Alla hästarna, Smådjurshuset, Jourerna, Jag saknar även Grans mat. Julllunchen, Luciafirandet, Alla Lov, Frysa händerna av sig när man är ute och kör släde. Rejsa med lukas och sessan efter slingan. Köra lilla poker och snaider. Till och med att knoppa hästarna saknar jag! De som jag verkligen inte kunde.

Saknar till och med att få springa hela vägen från Grans för att hinna med bussen i -20. Saknar att få gå ut och promenera med kalvar, lära sig mjölka. Bandagera ben på kalvar som aldrig står still. Ta sprutor på massa stackars kalvar. Klippa kor i roliga mönster. Jag saknar att sitta och lukta fuse på bussen hem. Klippa får, öronmärka lamm. som jag till och med nästan inte höll på att våga just då.

Jag saknar att bli släpad efter bella och få blåmärken på hela kroppen.(nästan iallafall) Saknar alla praktiker, Ofelas islandshästar med emma. Trollbäckens hundhotell med jenny. Jag saknar även praktiken på ponderosa. Den var väldigt speciell. Emma och Jenny vet vad jag menar. Men jag saknar den också. Även praktiken jag gjorde på Gammelstads djursjukhus.

Jag saknar allt bus och skoj. Alla små kaningungar, marsvinsungar. Råttor som skiter på en. Köra traktor, skotta snö. Projektarbetet med kaninerna. Jag saknar nästan till och med projektredovisningen. Jag saknar att rida ut i sandtaget och klättra med bella, rida ut med hästarna till vattnet. Sitta och surra med lisa under hästtimmarna. Busa med shettisarna och getterna på fredagseftermiddagarna. Köra lilla bambi i spöregn, Bo på skolan med emma under jour veckorna, Ha med sig hundarna till skolan. Saknar att få sluta tidigt varje fredag. Men att man ändå stannade för att få äta den goda fredagsmaten.

Saknar den onda lilla fågeln som bet mig i armen. Saknar att man höll på att bli döv varje gång man var inne hos fåglarna, fara på marsvinsutställning. Saknar alla ormar, spindelungar, saknar den pratande fågeln Allan, Saknar hela miljön. Saknar att få vara med på Grandagarna och hjälpa till med barnridning och annat. Saknar allt surrande under tråkiga lektioner när man bara inte kunde sitta och koncentrera sig. Jag saknar alla praktiska roliga lektioner, Att få vara ute. Jag saknar till och med när vi skulle guida typ 500 barn i spöregn och de blev totalt kaos. Jag saknar lyckseleresan, KOLMÅRDENRESAN! Saknar sista veckorna,Studenten, Balen.

Listan kan göras oäändligt lång. Jag har aldrig gått på en skola som jag trivts så jävla bra på som Grans. Och Lisa, Jenny, Emma, Madde och Johanna. Jag hoppas att vi fortsätter hålla kontakten!! Jag har haft så otroligt roligt!!




Postat av: Johanna

Jag saknar allt också :( Det kommer stunder när man helt plötsligt kommer på det, typ att för exakt ett år sen, då var jag där och gjorde det och det osv... Då saknar jag grans :(

Haha, våra skojiga besök i mörka källaren som "spökade", det var kul xD

2011-12-15 @ 22:49:09
Postat av: Jenny

Saknar också iaf när jag läser det du har skrivit och då jag kollar på bilder å allting :O

Hehe vår speciella praktik lär jag nog aldrig glömma. (:



Saknar att se A... bli sur som ett bi och kasta pennan genom hela rummet ;) Meen mest att vara med alla =) Kram!

2011-12-16 @ 18:20:56
Postat av: Anonym

Saknar också iaf när jag läser det du har skrivit och då jag kollar på bilder å allting :O

Hehe vår speciella praktik lär jag nog aldrig glömma. (:



Saknar att se A... bli sur som ett bi och kasta pennan genom hela rummet ;) Men det jag saknar mest är att vara med alla =) Kram!

2011-12-16 @ 18:22:09
Postat av: Caroline

Jag började sakna allt så mycket när jag såg en film från luciafirandet. De kändes som att där ska jag ju också vara.



Haha, jaa våra bus i läskiga källaren var skoj :D, jag saknar de jätte mycket också!! De finns så många små saker som man saknar.



Ponderosa praktiken kommer inte jag heller glömma i första taget, haha. Jag ångrar inte att vi var där även om de blev lite speciellt. För kul hade vi ändå!



Men jag missade ju att se A bli sådär sur, fast lika kul att får höra om de ;) Saknar att bli inlåst i klassrummet av A också.. haha! ;)

2011-12-19 @ 10:54:32
Postat av: jenny

hahah, jåå jag ångrar inte heller praktiken, kvällarna var ju super roliga, å alla mysiga katter och bli anfallen av gäss är ju oxå lite speciellt ;)

2011-12-19 @ 22:40:18

Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0