Jag saknar dej!

 

Jag och mamma var på bio ikväll. Vi såg "Jag saknar dig" de enda man hörde under filmens gång var en massa snyftanden och såklart kunde inte jag heller hålla mig. Jag satt också och snyftade och tårarna rann. Men filmen var bra, otroligt sorlig men bra! Den är dessutom inspelad i Piteå, så de var roligt att se. Man kände igen en del ställen den är inspelad på och även några av statisterna.


Handling:
Tina och Cilla bor i Piteå och är 14 år gamla. De är enäggstvillingar och identiskt lika men olika som personer. På mammas födelsedag rusar tvillingarna iväg för att hinna med skolbussen. Då inträffar katastrofen. Cilla blir påkörd och dör. Det är som om Tinas halva jag försvinner. Med det blir samtidigt startpunkten för Tinas omtumlande väg till ny självinsikt. Baserad på Peter Pohls ungdomsroman Jag saknar dig, jag saknar dig.




Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0