Recept på chokladrutor.


Jag har just bakat chokladrutor, världens enklaste recept men det är så gott ! Här följer en liten beskriving på hur man går till väga.

Allt du behöver är.

100g kex, digestive eller
Mariekex. (jag använde mariekex)

200g blockchoklad

50g smör eller margarin.

4 msk sirap.


Börja med att :

1. Bryta sönder kexen i små bitar.


2. Bryt sönder chokladen.



3. Blanda chokladen med margarinet och sirapen
i en skål.



4. ställ skålen i mickron och smält på full effekt
cirka 2 minuter.


4. Rör om.


5.Blanda i kexen i chokladsmeten.


6. Häll upp smeten i en form och ställ in i
kylskåpet, låt stelna 2-3timmar.



7. Skär kakan i rutor och förvara dem i kylskåpet.
Perfekt när man blir sugen på nått gott ! (:

Postat av: sara

ååh det där ska jag testa:)

har samma papper som du föresten!

får se om jag hittare de recepte:)

2009-09-06 @ 15:04:00
URL: http://ekblojjmare.blogg.se/

Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0