Grått väder.

Vilket äckligt väder det är, regnigt, grått och lerigt! ;s Nu vill jag ha lite sol! Men enligt Yr.no så kommer solen titta fram imorgon, så vi får väll hålla tummarna för att det stämmer. (: Idag sov jag till 10 ungefär, satt och myste i mina sovkläder vid datorn en ganska bra stund. Sen gjorde jag lunch, satt vi datorn lite till. inte för att det kanske är så intressant att veta. ;)

Sen for jag till stallet, kom nyss hem därifrån, gick det men åkte med pappa hem! ;p Fixade allt där, sen tog jag in lillemannen <3 Hans regntäcke var/är helt ingrott i lera. Så det var inte så mysigt att plocka av honom det, hela jag blev typ lerig. Tur allafall att han hade täcke, annars hade ju hela han varit ingrodd i lera, och då hade jag fått det kul att försöka få honom ren, ska dock duscha av hans ben ikväll när jag nattar, tyckte inte det var någon ide att göra det nu när han ändå skulle ut och smutsa ner sig igen. Jag tog honom till planen och longerade en liten stund, det har ju regnat så mycket nu så det var inte alls halkigt på vägen eller på plan, dock väldigt blött, men vi hittade en torrare fläck att hålla till på. Man ser helt klart skillnad på sättet han springer på nu, så det är ju positivt. Det är ju meningen att han ska börja må bättre av behandling och sina speciall skor, samt att man får ha lite sunt förnuft och se från dag till dag hur han känns. Nu har han ju tappat all sin kondition och ganska mycket muskler eftersom han inte har ridits så mycket på väldigt länge, men det är ingenting att göra åt det. Huvusaken är ju att han mår bättre. :)

Men nu tror jag maten börjar bli klar.
Puss <3


Jag längtar till det kommer snö!! :D



Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0