Stalldag

Ledig idag som sagt. Har varit i stallet hela dagen, från klockan nio till fyra. Har utsläpp i veckan så släppte ut alla hästar först, min lilla bleiki brukar alltid bli sist när jag tar ut, hihi. Sparar det bästa till sist. Näe, men han får ju lite extra ompyssling, hihi ! Sen så har jag städat och gjort lite smått och gott, skurat upp hinkar, bytt hela boxen,skurat upp hans krubba, sopat stallgolvet, fyllt hö, städat bland mina saker i sadelkammaren, os.v Hade lunchen med mig, så åt den där. Sen tog jag in prinsen, duschade hans ben, och täcke som var helt ingrott i lera, pysslade lite och sen får jag ut en sväng, var ut i lite mer än 1 och en halv timme, red rundan. Blev mestadels skritt, någon kort sträcka trav också. De kunde dock ha fått vara bättre väder, för det var inte så jättemysigt med regn som piskade i ansiktet, vi var sjöblöta när vi kom tillbaka. Vars är alla snö?

Så här ska det se ut! ;p (förra julen)



Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0