Dålig uppdatering

Jaa, jag vet. Nu har det gått nästan 3 dagar utan att jag har uppdaterat, men jag har liksom haft fullt upp, med skolan, stallet och allt annat, man blir liksom mer aktiv när det blir vår, och då känner man att tiden inte alltid räcker till för att blogga.

Jag berättade aldirig om ridningen i måndags, jag red rövelrundan får en gångs skull,(Det händer inte ofta) och bleiki var super pigg och riktigt fin och rolig att rida, han lyssnade på  mig, och töltade nästan som en klocka, jaaa så duktig var han, han bara matade på!! När vi får över älven så stannade vi och tittade på isfläck som kom med strömmen, bleiki tyckte det var väldigt äckligt när dem slog i varandra, då blev han lite skraj! ;)

Till tisdagen då, skola hela dagen. Har inget speciellt att berätta dära, sen var jag med malin på kvällen, vi tog mopparna till ica och köpte godis, sen gjorde vi inte så mycket, satt vi datorn och käkade på vårat godis och lite sånt.. :)

Onsdagen, var jag hemma från skolan. Men på kvällen var jag till Grans ridhus med bleiki, kände mig piggare då! Där inne var det full aktivitet, dem hade byggt fram en bana över hela ridhuset och det var fullt med stora hästar, jag blev väldigt förvånad, trodde dem hade bokat ridhuset, fast det stod på hemsidan att det var ledigt, så efter ett tag gick jag och frågade och då var det ju inte bokat, så hon sa att det bara var att komma in. Så då gick jag in med bleiki och började rida lite, stackars bleiki är ju inte van att det springer så stora hästar omkring honom, han ville iaf följa efter dem och visa sin hoppkapacitet, men jag tyckte vi var lite för överlägsna för dom så jag stoppade honom, haha xD Alla hästarna verkade undra vad bleiki var för någon konstig liten varelse, jag red omkring lite så gått det gick, men det var ju lite svårt, för man var ju lite ivägen. Men efter en stund så var dem klara och då fick vi ridhuset alldeles för oss själva. Jag hoppade lite själv med honom när alla hade gått iväg, eller först travade jag över lite cavalettibommar och sedan ställde jag upp ett hinder, på hela 40 cm! xD, och så skuttade vi över det några gånger, riktigt graciöst om jag får säga det själv, klart bättre än alla dem andra skrutthästarna. Haha, näe nu skojjar jag ju, men det fattar ni nog. Men bleiki är den finaste <3

Torsdag, en låång skoldag idag, gympan var det enda som var lite kul, vi hade nå räddningsgrejjs, där vi skulle lära oss hur man gör vi en olycka när det uppkommer olika situationer och skador, ponnyn min fick vila idag, jag for bara och gjorde stallet och pysslade om honom, sen när jag kom hem därifrån for jag och pappa ut och övnigskörde, körde gamla rix 13 för att jag skulle se hur jag ska fara om jag tar moppen till Grans, funderade på att göra det imorgon, men tror det skulle regna på morgonen, så då blir det nog inte, lite trevligare att sitta inne i en buss då :)

Men nu får det räcka så, ska gå och fixa mig nå att äta och sen blir det att glo på tv, tills man går i säng. Blir en skön dag imorgon, vi ska bara fixa inför djurens dag på söndag, så det blir inga vanliga lektioner, vi ska typ baka och fixa nå skyltar till barnridningen.
Ajja, puss och kram <33



Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0