Jag kommer snart bli utbränd.

Hmm ? Finns egentligen inget roligt att säga om den hära dagen? Hade full dag i skolan idag. Vanliga tråkiga och lite mindre tråkiga lektioner. Fick dock veta att vi får traktorkortet v.22!  Det är mycket jag måste hinna i skolan nu, Anatomi prov på fredag, skriva raporten i projekt och företagande, ska bestå av 10 sidor? :O OMG! Skriva bokresension i svenskan, skriva en jobbansökan (Inte en riktig då, men det var en uppgift vi fick) Skriva en berättelse om min apu. Och desutom prov i projekt och företagande v.22, och prov i Matte snart? Vet inte när. Sen ska vi hinna klar med våran "Anläggning" Säkert något jag har glömt? Varför kör det alltid ihop sig såhär i slutet av terminen?

Nu är det iallafall bara 2 dagar kvar till helgen, och för mig har det känds som mådag idag? :) Sen nästa vecka är vi lediga torsdag,fredag. + att vi bara går halvdag på onsdag. Och då skulle det bara vara nån föreläsning eller nått? Kanske nått man kan skippa? Haha, näe jag börjar allvarligt talat var less på skolan nu. Jag vill ha sommar och sol. Längtar till sommarjobbet och allt annat skoj jag ska hitta på i sommar. Sol, bad och värme!!!
SOMMAREN 2009 KOM NU!!!

Som sagt kvällen har bestått av att plugga anatomi, så min kära pappa tog hand om stallet.

Jag valde ju häst på ind. valen till 2an. Men nu har jag nog ändrat mig? Vill ha hund istället. Tror jag... Visst skulle det vara kul att ha ridning på schemat. Men jag rider ju islandshäst, och det är ju med islandshästar jag vill utveckas och lära mig rida mer. Så jag tror inte jag får några kunsper jag kan föra över till bleiki genom att rida där, visst utvecklas jag säkert själv som ryttare. Men jag har fått mer och mer intresse av att utveckla min islandsridning. Visst är det kul att rida andra hästar också. Men det är inte det jag vill hålla på med. Det ska vara islandhästar - ! :) Lina blir säkert överlycklig om hon får följa med till Grans en ggr i veckan, visst hon är 9 år gammal. Men jag tror han klarar det ändå, hon verkar ju då inte precis tycka att hon är gammal själv. Så det kommer nog bli HUND för min del ändå. Jag har varit helt säker på  att välja häst tills nu. Det blev lantbruksdjur också, istället för djur i park. Så jag ska gå omkring och lukta kossa. Men ärligt talat så tycker jag det är riktigt kul med lantbruket och allt vad det innebär. Till sist har jag valt mickrobiologi och genetik, den kursen måste ingå om man ska få examen för att starta eget. Och det vill man ju gärna ha! Vem vet, kanske startar en djuraffär när jag går ut Grans? Har ju egentligen ganska många jobb att välja på, Djurskötare i ett lantbruk till ex, eller jobb på djuraffär, djursjukvårdare eller kanske ska starta hunddagis. Haha, vem vet?


Vet ni vad min sötkatt har börjat göra? han drar hem massa skräp från andras gårdar? Igår kom han inspringandes på gården med en rosa ballong i munnen (spräck då såklart) Han såg så stolt ut över sitt byte, sen idag kom han insläpandes med en äcklig och väldigt smutsig ICA påse? Knäppkatt? Man brukar liksom komma hem med möss och sådant. Men det är ju iof sig bra att han inte jagar massa möss och fåglar, han är en fredlig katt helt enkelt. Kan han inte komma hem med någonting fint, typ pengar eller kanske något smycke? Haha.

Ojjj, vad långt inlägg det här blev. Trodde inte jag hade såhär mycket att skriva om. Men tydligen.
Ajja, nu får det minssan räcka.

Haha, avslöjad. Dock dålig bild.. Men ändå? ;)



Sötkatten la sig och sov i en hööks kartong? Han är för söt!:)


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0