Gårdagens ridning och lite till

Hann inte berätta om gårdagens ridning igår, så jag gör det idag istället. Testade ju attt rida med dem nya viktbootsen, anledningen till att jag köpte sånna är att bleiki ska lära sig lyfta lite mer på sina ben, för att han ska snubbla mindre. Jag ska bara han dem ibland, och när man då tar av dem så har han förhoppningsvis lärt sig att han måste lyfta på benen. Han snubblade mycket i början av passet, och de hade jag räknat med eftersom han inte är van, men sen verkade det som han skärpte till sig ordentligt. Det kändes faktiskt som han fick lite större steg, när han väll blev pigg och framåt och ville ta i.
Han töltade klockrent även igår, alla gångarterna kändes faktiskt riktigt bra, och han har sluta med sina protester. Ojj, vad min ponny är fin nu!! Om 2 veckor bör det iväg på kurs till ragvaltsträsk, det ska bli spännade. :)

Hade tänkt vara med på dressyrträningstävlingen på 4h, bara för skojs skull. Den är nästa helg, fast då hade jag inte riktigt tänkt på hur planen var, halva planen går ju inte att rida på eftersom den är så hålig, och andra halvan är väll inte heller sådär jättesäker. Så, jag tror jag skippar det. Kändes inge kul att chansa. Jag väntar hellre till sommaren när planen blivit bra igen. :)
 
 


Idag var det verkligen grått och trist väder, inge kul alls, vad ska man hitta på då? Kändes inge kul att fara ut och rida i det här vädret, kanske kan fara till Grans ridhus i eftermiddag, fast det beror ju på om jag har någon skjuts, det var ju inte så säkert. Annars kan han få vila också, fast om jag inte har någonting annat att göra så kanske jag far ut och rider ändå, kanske ska arbeta med honom lite från marken? :) Får väll se hur det blir..

Ha det bra,
puss och kramis <3


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0