Vars tog våren vägen?

Nu börjar jag faktiskt undra om jag verkligen hade rätt när jag sa att våren är här, idag har det då defenitivt inte känts som vår. Snöat hela dagen, så nu är vägarna fulla med snö igen, jag får nog vänta lite till med att plocka fram cykeln, och moppen. Men förhoppningsvis blir det varmare snart, och då går det fort...

Dagen började med att jag följde mamma en sväng till stan, hon ville ha lite sällskap. Nu har jag fått rullgardiner till mitt rum, så nu vaknar jag inte av solen hela tiden :) Efter stan så åt jag middag, sen får jag till stallet. For ut och red i detta dåliga väder. Red rundan som vanligt :) Bleiki var sur och bråkig, kanske berodde på vädret? Haha, näe jag tror inte det. Han hade nog bara en dålig dag idag. Halvägs efter rundan så började han rycka upp sig lite, då vare ju ingen ide att försöka vända om, då gällde det bara att springa på. Dock så blev det mest skritt idag, eftersom det är is under snön på dem flesta ställena, men jag travade och töltade lite på ställen där jag visste att det inte var halkigt, det har ju hunnit komma fram barmark lite här och där, och på sånna ställen är det ju inte halkigt. Jobbade lite med att böja honom i början. Sen fick han mest skritta på. När vi nästan var hemma och lunkade på i lugn skritt så fick han helt plötsligt nått ryck och nästan studsade upp i luften. Men direkt efter så lugnade han ner sig och fortsatte sin lugna skritt Haha. Sötponnyn. ;> Han trodde väll han såg någonting farligt i skogen, men kom på att det inte var något.. Väl tillbaka i stallet såg vi ut som två snögubbar. Bleiki fick stå med sitt rosa fleecetäcke och äta sin betfor medans jag mockade och fixade klart allt. Sen fick han komma in för natten, och jag gick hemåt.

Nu ska jag hoppa i duschen, sen ska jag se sannnigens ögonblick och äta upp resten av pizzan vi åt igår.
Traktorkörning på skolan imorgon (Y) ;D
P  U  S  S <  3


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0