And I’m back alive.

Jaha, då var man tillbaka till vardagen igen, det var bara att stiga upp klockan 6 i morse, göra sig klar, och ta bussen in till Grans, men DOCK, hör och häpna. så var jag riktigt pigg imorse, och det var ljust när jag vaknade! ;D Hade Matte på morgonen men bara 40 min så det var inte så farligt. Sen hade vi klassråd, ingen hade någonting att komma med, som vanligt. Så vi fick sluta efter 10 minuters tjat. Då gick vi till smådjurshuset, eftersom det var så länge tills nästa lektion började. Nu har det kommit 2 marsvinungar till, dem är så underbart söta, Dem hade jätte fina färger också, och en är  aldelles lockig. Ska försöka ta någon bild på dem . Sen började vi om med svenska igen, det har vi inte haft sen jul, och nu har vi ingen engelska fram till påsklovet! :) På eftermiddagen var vi i maskinhallen och hade svetsning, lite lääskigt faktiskt. Det är ju fan farliga maskiner det dära! ;P Vi fick sluta halv 2, istället för halv 4, våra lärare är så snälla ibland ^^ Då var jag ju dock tvungen att vänta på bussen som gick 14.40, men jag gick och gossade med marsvinsungarna för att få tiden att gå.

Gick direkt till stallet från bussen, och fixade klart allt. Sen for jag hem och åt middag, och sen gick jag tillbaka och for ut och red, idag är han inte till salu längre :) han skötte sig mycket bättre idag, jag red på plan, började med att skritta fram länge, och böja han lite smått, han stretade inte alls emot lika mycket idag, efter ett tag blev han faktiskt riktigt följsam, men det är fortfande vänster sida som är lite stelare i, flyttade honom för skänkeln åt båda hållen, och det gick klockrent åt höger, behöver dock som sagt jobba mer med vänster sida, Sen provade jag tölta lite, och han lyssnade jättebra, han grissepassade ingenting idag!! så det blev rätt många fina töltsteg, travade sen på volter, och han höll traven riktigt bra. Sen i stutet testade jag lite galopp i båda varven, de blev lite passaktig galopp. Men jag är riktigt nöjd med honom. När jag for hemåt testade jag bara tölta lite en kort bit längst vägen, ville bara se så han inte började grisepassa då heller, men han töltatde på så duktigt. När jag kom tillbaka till stallet så fick han stå lös medans jag borstade bort massor av päls, han verkade njuta i massor. stod ganska länge och borstade, har man väl börjat så blir man fast, det går nästan inte sluta så länge det lossnar päls, haha. Måste snart köpa en ny ryktsten, den börjar bli lite liten. Det blev ju ingen "Mirakelskrapa" frakten gick ju på nästan 200 kr, så det var inte så värt det.

Men nu ska jag hoppa i säng, man får ju hoppas att man är lika pigg imorgon. :)
Godnatt


 (Bilden är inte från idag)


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0