I survived all of strives and tribulations.

Idag har jag varit och tittat på 4hs tolktävling, Malin var ju med med Austri, och Josefin tolkade. Sen red Josefin Fixsola och Malin tolkade bakom henne. Gick med när malin skulle värma upp Austri efter rakbanan, ponnyn blev "lite" pigg då, på hemvägen så skulle de galoppera, och Austri exploderade och satte av i sken, jag ställde mig mitt på vägen och ut satte ut armarna, när Malin skrek åt mig att jag skulle stoppa honom ;), och det hjälpte ju faktiskt, han saktade av. Sen skulle hon prova igen, så hon red bort en bit från mig och vände om och töltade lite lugnt tillbaka mot mig men då "exploderade" han igen, och jag skulle försöka stoppa honom en gång till, men nu hade han sån jäkla fart så nu skulle han ha säkert ha sprungit på mig, så jag var tvungen att flytta på mig, så dem fortsatte skena förbi mig, men hon fick stopp på honom tillslut, lääskigt att sitta på skenande hästar, ;D Men själva tävlingen gick bra för dem, Det gick väldigt snabbt och dem klara alla konerna, så de slutade 4a med Austri. Sen startade de med Fixsola också, då gick det också fort kan jag säga, Fixsola är ju en travare så traven är ju nästan snabbare än galoppen, med henne slutade det 3a, De var riktigt duktiga :)


Malin & Austri med Josse som tolkare ;D


Josefin & Fixsola med Malin som tolkare! ;D

Tolktävlingen var klar kring 2, så de följde jag Malin hem och hjälpte henne att lasta ur alla grejjer och så, sen så gick hon och åt medans jag satt vid datorn, sen skjutsade peter och eva oss till mig, så då häckade vi här ett tag, vi gick till ica och köpte lite godis, sen kollade vi på lite bilder från dagen o.s.v. Sen for hon hem kring 7 och då for jag till min lilla häst, och fixade klart för natten. Blev ingen ridning idag, men imorgon ska vi ut en sväng, (förhoppningsvis hinner vi inte få så mycket läxa.)

Nu är då sportlovet slut, Det känns alltid så jobbigt att börja om skolan efter lov,desutom börjar dagen med matte ;S Men om man ska se det postivit så är det bara 5 veckor kvar till påsklovet, det går säkert fort och sen åker jag och Emma till Kiruna, spännande!!

Näe, nu måste jag väll ta och hoppa i säng, ska ju upp klockan 6 imorgon, bläääääää!! Jag är inte ens trött, menmen, jag får väll ligga och se Beck! :)
Godnatt

Postat av: Cat

Åhh! Mysigt med hästar.. Saknar min Catitzie massor! =(



Visst är han gullig min lilla bebis!!? =D



Hoppas du haft en trevlig måndag!

2009-03-09 @ 22:29:28
URL: http://cattitude.blogg.se/

Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0