With my arms wide open, full of hope and Freedom to go wherever you are.

Godmorgon, jag har precis stigit upp. Börjar inte skolan förens 12.25 idag. Värsta sköönt. Sen får jag skjuts till skolan så jag behöver inte passa någon buss, då hinner jag till och med äta lunch hemma :) Sen är det bara två lektioner, svenska och projekt och företagande. Så det lär nog gå ganska snabbt.

Dock så har jag tjorvat till det för mig. typiskt mig. Men det lär nog fixa sig. Jag vill inte ha IG i betyg.

Bloggade aldrig igår kväll efter jag varit i stallet, så jag kan ju berätta lite kort vad jag gjorde. Stod först och borstade honom med ryktsten, det börjar inte vara så mycket kvar av den nu, måste snart köpa en ny. Sen for jag ut, red omkring lite i närheten av stallet, in på olika vägar, förbi korsningar så leder hemåt där han brukar tjorva, det här gjorde jag bara för att jag ska visa att det är jag som bestämmer vars vi ska, det blev en hel del bråk och han skuttade och hoppade omkring helt förbannad, men det gick fortare och fortare  tills han gav sig. Så lite framgång var det. Sen red jag upp på plan en snabbis och "böjde och bände" lite som jag brukar göra, mest i vänster sida eftersom den är stelare, jag tycker faktiskt att han har börjat blir lite mer följsam. Nu har jag börjat muta honom med godis också, varje gång han gör nått bra berömmer jag och så får han en godis, eller han får inte godis varje gång, ibland för han bara beröm, men han kanske får mer motivation att arbeta om han vet att han får godis när han varit duktig, mutor brukar fungera ganska bra. Han har gode bortskämd min häst egentligen. :) Men så kan det vara, man måste jag vara snäll mot sin bästa vän! :)





Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0