Nothing can hold me down, nobody’s gonna talk me out of it.

Fredag, och det betyder leeedigt! ;D Riktigt skönt. Dagen idag har varit ganska skön, förutom att vi hade matte i 80 minuter på morgon, men sen hade vi naturkunskap och då skulle vi bara skriva utvärdering av kursen, sen fick vi gå. :) Så då slutade vi, men det var ju taco till lunch idag, så man var ju bara tvungen att gå och äta, så jag och Emma huserade i smådjurhuset tills matsalen öppnade. dem öppnar lite tidigare på fredagar, så det var ganska lungt och skönt där eftersom inte riktigt alla klasser hunnit sluta. Sen åkte man hem mätt och belåten.


När jag kom hem bytte jag om direkt och gick till stallet! (Gud va jag läntar tills man får ta fram moppen, så man slipper gå överallt.) Hästarna åt sin lunch när jag kom så jag mockade, fyllde hö, fixade mathinkarna och ja, gjorde det vanliga stallsysslorna medans han åt klart. Sen hämtade jag in ponnyn, borstade honom, dock inte med ryktsten för den har typ tagit slut. haha. Sen for jag ut en sväng, red upp mot älgslakteriet. böjde honom ingenting idag, jag tyckte han kunde få ledigt från det. Som vanligt så tjorvade han hela tiden i början och ville vända hem, och när jag skulle få igång honom i trav så slände han sig åt sidan och vände om, LAT HÄST! dock så gav han sig efter en liten stunds bråkande och sprang på riktigt bra. När vi sen vände hem blev det dock lite mer fart, som vanligt ;D När vi är påväg bort från stallet så gör han allt för att få vända hem, och när vi är på väg hemåt så springer han så fort som möjligt för att komma hem, haha. Sötponny. Han måste ändå trivas ganska bra i där eftersom han vill hem dit hela tiden. Han töltade på ganska bra idag, det vart lite grisepass, men inte alls mycket, för de mesta var det tölt. Han blev svettig fastän jag inte red så jättehårt, men det är ju typ +3 grader ute nu, det är nu det börjar bli jobbigt med all hans päls, han blir svettig av ingenting. Men jag vill ändå inte raka honom. Han ska få tappa sin päls alldeles naturligt.

Nu ska jag snart åka tillbaka till stallet och natta. Ska åka förbi och köpa Godis också. Ovanligt. ;D
Sen blir det att glo på Let's dance. Imorgon är det ju final i Melodifestivalen, spännade!! ;D Den här låten snälla,snälla av caroline af ugglas är ju helt förskräcklig!!. Jag fattar inte att hon kunde gå till final. Vad tänker folk egentligen? Tänk om hon skulle vinna imorgon, då får ju sverige skämmas!! Dock så tror jag inte att hon kommer vinna. Men man vet ju aldrig, det återstår att se.
Ha en bra fredag kväll.

/C


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0