Don’t know what it is, but I know something’s coming up for me

Det har inte varit lika härligt väder idag, men det är iallafall varmt! For till stallet någongång efter 12 idag, när jag kom dit åt hästarna sin lunch, så jag mockade och fixade klart allt så att han skulle få äta klart. :) Sen gick jag och hämtade honom, och efter lite kämpande fick jag honom att gå ur hagen ;) haha. Stod och borstade honom i ca en timme, sen när vi skulle ut så gick jag genom den smala stalldörren, då fastnade stigbygeln i dörren trots att jag lagt upp den, så att dem inte skulle hänga ut på sidorna av sadeln Men som tur är så springer inte ponnyn iväg i panik, då hade nog sadeln gått sönder, han ryggar istället tillbaka och stannar, och då lossnar den av sig själv, tur att jag har en klok häst. For sen ut och red mot älgsakteriet, Han är väldigt trotsig nu, och då menar jag väldigt!! vid varje korsning så ska han vända hem, så han börjar dansa runt, och streta emot mig, när jag sen börjar arbeta med honom,  så blir han fly förbannad, han skulle hoppa ut i snöhögarna, och så fort man tar lite i tyglarna skulle han springa iväg, han gjorde allt för att slippa. när jag skulle göra halt så ville han inte det, utan då börjar han gå i skänkelvikning, och dansa runt över hela vägen, och om han var tyngen att stå stilla mer än 2 sek så krafsade han väldigt ARGT med hovarna, och slängde på huvudet som om han vore en argsint tjur, verkade till och med som han tänkte bocka, skulle inte förvåna mig om han snart kommer bocka av mig, sen blev han rädd för kvistar som hände ut över vägen, och sen skulle han såklart grisepassa hela tiden, ojojoj, hur ska detta gå? ville inte alls lyssna på matte idag! När han är så pass gammal så behöver han böjas och hållas mjuk, men det är ju inte lätt när han själv inte  vill det, ;) han vill gå den lätta vägen, vilken häst vill inte det ? Men snart så blir det nog bättre, det är bara kämpa på. Jag älskar han ändå <3 Men vilket jävla humör han kan ha, haha, gammel gubben, jag tror inte han själv tycker att han är gammal, jag tror vi ska ta en dag med bara busridning, så han hinner glömma att han ska vara trotsig,  Min lilla åsna <3




Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0