I’ve been burned, I’ve been hurt, yeah I’ve cried

Är det någon som vill köpa en häst av mig? ;) Han är billig nu.

Näe, skojja bara, inte ska han säljas även om han är väldigt jobbig nu, han skulle som vanligt vända hem HELA tiden idag, och när han inte fick som han ville började han småstegra och stuttsa på nått konstigt sätt, lite smågulligt faktiskt, men inte när han håller på så hela tiden ;)  sen ville han varken tölta och knappt trava idag heller, utan han grisepassade, så besviken jag blir, han hade ju nyss slutat med det, men nu börjar han om. och han är jävligt stark när han grisepassar, Jag som tyckte det hade börjat gå så mycket bättre tills för några dagar sen, men det är väll såhär det är, någon gång ska man väll gå bakåt i utveckligen, för att sen kunna börja om att utvecklas ? Vi ska kämpa på!  Jag tror att han har lite vårkänslor också + att jag har börjat arbeta lite mer med honom, och de blir det en kombination av pigghet, och trots, Han får gärna vara pigg, det är jag otroligt glad åt, men vore ju kul att slippa bråka med honom hela tiden. ;) Men så är det när man har häst, de ska alltid testa och hålla på ;)

Just nu sitter jag och gör bort lite skolarbete, tog bara en paus för att blogga. Vi fick lite hemupgifter att göra under lovet eftersom vi fick vara lediga 2 extra dar, b.la. nå frågor om hur ungdomar får arbeta, på tal om det så har jag skickat in min ansökan om sommarjobb idag, ska ju sommar jobba för 4h med Malin i 3 veckor efter skola avslutningen :) Sen så ska vi göra nya skyltar till djuren i smådjurshuset, så vi fick 3 djur var att skriva om, jag fick Grön Leguan. Jordekkore och Undulat. Så nu sitter jag och letar lite fakta om dem, faktiskt ganska kul! :) Har gjort hallon smoothie också som jag sitter och smuttar på :) Ska fara till stallet kring 7 ungefär och natta hästen, ska fara förbi statoil sen och köpa nått gott, jag blev så sugen på chips, men jag vet inte vilken sort jag vill ha. Antingen dill, eller sour cream eller grill chips eller så vanliga lättsaltade ? Hmm, svårt val. Ska ringa till Malin också för att höra när jag ska komma imorgon. ska följa henne och titta på tolktävligen, är inte med iår, eftersom jag inte hade någon tolkare, sen så var det nog lika bra eftersom bleiki som sagt inte vill arbeta med mig nu. Men den 22  Mars blir det distansritt, och då ska vi vinna, eller hur Malin? :)


Postat av: Zandra

sv: heheh, vi får ta å göra det ;)



Allt bra?

2009-03-07 @ 18:52:16
URL: http://decevven.blogg.se/

Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0