I could feel it when I woke up this morning.

Sitter och nöter musik nu, medans jag kollar igenom hööks katalogen, det är några små grejjer som jag ska beställa b.la B-vitamin nu när pälsfällningen kommit igång, repgrimma, boots, sitter också och funderar på om jag ska köpa en sån här pälskrapa som är gjord speciellt för islandshästar, d.v.s lurviga små nallebjörnar. :) Den ska visst var superbra, hittade en för 150 kr på http://www.lillhastenistav.se/. Annars kostar dem 300-400 kr, och det var ju lite väl dyrt. Jag ska fundera på saken. Jag behöver verkligen någonting ordentligt att få bort pälsen med, han löser ju maaassor nu! :)

Nåjo, det blev en tidig morgon i morse, Malin sov ju som sagt hos mig :) Vi steg upp kring åtta tiden, fixade till oss, åt frukost, och bytte om, sen gick vi iväg till stallet, tog in och fixade till ponnyn, och packade allt som vi behövde ha med oss. Sen kom pappa med transporten, och så lastade vi bleiki, han gick in nästan helt utan protester. Han testade att gå åt sidan 2 ggr innan han gick in. Sen bar det då iväg till mariebäck.


Det var en nyfiken och spänd häst som steg ut ur transporten, han har ju varit där förr, så han kändes säkert igen sig, men det är ju alltid spännande att se massor av små lurvisar som står och tittar rakt på en, massa kompisar som liknar en själv. :>  Vi tog in honom i stallet och gjorde i ordning, Sen fick jag en glad överraskning, idag skulle vi tydligen rida ut och ha lektion, eftersom att jag för de mesta rider ut så tyckte hon att jag skulle få några övningar som jag kunde träna på ute, och inte bara på plan. Dock så blev det ju inga bilder, Malin skulle ju fota oss när jag red. Men inget att göra åt det. Lektionen gav mig jättemycket, Vi jobbade massor med att böja lös honom, och få honom att släppa och lyssna på mig, och inte hänga på bettet. Började med att böja honom ordentligt åt höger och vänster, tog snöhögarna som hjälp i början, för att han skulle förstå att han bara ska böja sig och inte gå åt de håll som jag tar i tygeln. sen gjorde vi snäva serpentiner över vägen och böjde honom hela tiden, höger,vänster,höger,vänster. Det var riktigt bra gymnastikövingar. Sen gjorde jag skänkelvikning över vägen åt båda hållen, det gick klockrent i höger sida efter några gånger, det gick mycket trögare i vänster, framdelen ville inte riktigt hänga med, när vi sen började tölta så gjorde vi ungefär samma sak, "böjde och bände." Lektionen gav mig jätte mycket, och ponnyn tycker verkligen det är kul att rida ute, idag fick jag sitta och hålla in honom allt jag kunde , han ville springa iväg så fort man skulle började arbeta med honom, allt för att slippa. :) så jag fick träna lite lydnad också, att få honom att lyssna på mina signaler, började även träna på att få honom att söka dig neråt, och inte bara streta emot. Även i traven gjorde jag ungefär samma övingar, han väldigt lätt att gå över i tölt så fort man böjer, nu ska jag smälta allt jag fått lära mig, och bara träna på. Det går ju otroligt mycket bättre nu sen jag har börjat rida för sylvia nångång då och då. Nu blir det att träna, träna tills jag ska till Noret i maj och rida helgkurs för Hródmar Bjarnason. :)

/ C.


Min söthäst hos sylvia! :)


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0