Stallet

Tjo! :) Då var stallet klart, nu står bleiki ute inpackad i sitt exemtäcke, känns ändå skönt att ha det på honom. Då slipper han forhoppningsvis klia av sig både man och svans, förra året smörjade jag in honom som en tok, men ändå kliad han sig, så vi får hoppas att han inte gör det iår, vill att han ska få lång fin man! Han är ju egentligen ingen exemhäst, men förra året var det ett EXTREMT knott år, har börjat komma massor nu också, så vi får väll se om det blir lika mycket iår.

Jag red på plan idag, det var super länge sen jag gjorde det, det kan nog beror på att bara halva går att använda för att det är så mycket hål, men nu har den börjat bli lite bättre, fast inte bra. Fick ponnyn att tölta även fast underlaget var mjukt och ojämt, inte lika fin tölt som ute förstås, men tölt var det iaf! :) Annars så jobbade vi mest i skritt, och jag böjde honom på volter och så vidare, övade på min sits och försökte tänka mycket på hur jag satt. Sen var jag tvungen att ta en liten galopp på en äng innan vi for hem. ;)

Jag försöker hitta en passande islandssadel nu, Hrodmar tyckte att jag skulle skaffa mig en sån, då man inte får likadan sits i en bomlös, han tyckte inte en bomlössdel hjälpte mig att utvecklas..Man får inte samma kontakt med knäna o.s.v, så på kursen fick jag låna en vanlig sadel, och det kändes faktiskt bra. Dock så tycker jag ju att den bomlösa är etrem skön att rida i speciellt när man bara är ute och busrider och så, och den är ju väldigt mjuk för hästen men även om jag köper en islandsadel så kommer ju fortsätta rida i den bomlösa när vi bara är ute och skogen. Från början när jag hade bleiki så hade vi ju en islandsadel men jag tyckte han blev så stel och orörlig i den, så det var derför vi köpte den bomlösa, men jag tror att den sadeln vi hade då inte passade på honom, den var nog på tok för lång inser jag efterhand, vi hade ju hit en sadelprovare, och litade på honom eftersom man själv inte visste så mycket då. Men det är tveksamt hur mycket han igentligen kunde.. Sen så rider jag ju bleiki på ett helt annats sätt nu, så bara vi hittar en sadel som passar så tror jag inte det ska bli några problem, dock så är inte det de lättaste, bleiki har ju så kort rygg, så han behöver en kort och liten sadel. Vi får väll se hur det går. :)


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0