Sol vind och vatten.

Igår kväll for jag alldrig och badade, men däremot åkte jag och Mamma till borgarruden och jag köpte en glass, en Daimstrut! Kan ju tala om att jag aldrig ätit en sån förr, mjölkallergi... men nu har jag mina tabletter så nu kan jag äta vad som helst. Haha, intressant? God var den då iallfall!! ;)  Sen så bestämde vi oss för att sova i mormors lilla stuga nere vid sjön .. Det är riktigt mysigt där nere, vi hade ingen tv, men vi låg och lyssnde på karlavagnen och jag läste lite hästtidningar. :)

Sen idag så skjutsade mamma upp mig till holmträsk, då hjälpte jag pappa lite och sen tog jag hand om min lilla häst, for ut och red en sväng, men det gick väll sådär han var , spänd, het, och envis. Kunde typ inte få honom att skritta normalt, och han kastade sig åt sidan när vi inte skulle gå dit han ville, d.vs hem till hagen. Han var svettig efter bara en liten stund,  trots att jag försökte lugna ner honom,och skritta.  sen for vi ut i skogen och då lugnade han ner sig, jag skrittade resten av ridpasset. Går säkert bättre imorgon, han var säkert lite nervig när det var ett nytt ställe och allt. Han smet iväg också när jag skulle tränsa, haha. Han tog sin lilla chans och sprang ut på en äng, och sen sprang han iväg när jag skulle gå ikapp, men när man kommer och skramlar med en havrehink så går det ju inte motstå. Så då blev han fångad ! ;)

min kusin kunde ge honom kvällsmat idag också, så jag satte på honom exemtäcke och allt och gjorde klart. Ikväll har jag varit med Malin,  vi har varit och badad i harrträsket, det var inte lite kallt! Men det var ändå skönt, hihi. Vi hade lite som lite kul, vi beter oss som små barn ibland ;p

Imorgon ska jag följa upp till holmträsk redan vid 8 tiden..
Ska lägga in lite bilder sen, får se om jag gör det nu eller senare....
puss och kram <3


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0