Räbben

Haft en bra dag? :) Det har jag haft. Idag har jag varit på räbben med min Mamma, Mormor och Rolf. Vi åkte med en turbåt från norrahamnen i piteå. Klockan nio avgick den. Båten kunde ta 8 passagerare så den var inte så stor. Men den räckte! Det var bara vi som åkte och en till. Hem var det bara vi 4.

Räbben är en liten skärgårdsö i piteå, min mormor har haft stuga där för länge sen, så både mormor och min mamma tillbringade mycket tid är under sommrarna när dem var yngre, senare när mamma träffade pappa så fortsatte dem vara där på sommrarna. Men så sålde dom båten dem hade, och då blev också stugan såld. Så det är bara jag i min familj som aldrig varit där! Nu när jag har sett ön så önskar jag nästan att dem hade kvar stugan. Fast då ska man ju ha en ordenlig båt..

Ön var verkligen vacker, det var kargt, klippigt och det var små gulliga stugor, det fanns även flera stora sandbanker. Tänkte bada men det hanns inte med. Det är som en annorlunda livsstil man får leva på ön, det är skärgårdsliv, fiske och ingen stress. finns inga affärer där. Det påminde faktiskt lite om saltkråkan. Nog tror jag att jag skulle trivas där några veckor varje sommar! :)

Båten avgick vi halv 3 tiden, och då hade vädret verkligen ändrat det började störtregna och blåsa så fort vi for iväg, det mullrade åska på hål också, så där ett tag guppade det väldigt mycket, men dem for en annan väg som var lite längre, men det var mindre blåsigt där. Så vi kom oss i land välbehållna. Dock så blev jag jävlust rädd när det kändes som om blixten nästan slog ner rakt i oss, hela havet runt om oss lyste upp. Dock så tror jag inte blixten var så nära som det kändes...

Fick en jättetrevlig dag iallafall. Ångrar inte att jag föjlde med. Kommer bilder sen.
Men nu ska jag fara och bada! :)
Ses sen! :)


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0