Kalvar.

Första skoldagen idag, kom mig upp i morse ändå, men var så helvetes trött. Var typ tomt på bussen eftersom att det bara är granarna som har börjat om idag, eller kalix naurbruksgymnasium skulle också börja idag, hörde jag (:  Var rätt kul att ha djurkunskap, eller det var jättekul!  Fick hålla på massor med kalvarna, leda dem runt i fuset och så, ingen var van vid grimma eller att bli led, så det var lite trixigt, en kalv stretade emot hela tiden och vägrade gå. så jag fick typ dra fram den och en fick stå bakom och putta på, men efter ett tag gick de bättre, då den började fatta att den skulle följa efter. Det är ju inte så lätt när man är liten. Det var den minsta kalven, den var typ född i söndags eller nått sånt (: Döpte den till Rasmus. En annan kalv jag ledde var raka motsatsen till den minsta, den skuttade omkring och var hur busig som helst och stark!! Den döpte vi till Vilda. Haha, älskar små kalvar, jag ska fan börja jobba i ett jordbruk. tycker faktiskt det är rätt mysigt. Kanske inte så många som håller med.? Sen skulle vi väga och borsta alla kalvarna också, det var inte det lättaste att få på dem på vågen, men det gick Efter lite kämpande.  Efter lunch hade vi snickeri, de var ganska långtråkigt, satt i 2 timmar och försökte komma på vad jag ville bygga för nått, och försökte få ihop en ritning till det. Men jag kom iaf fram till att jag ska göra ett kattställning, om det inte kommer bli för kompliserat? Den ska ha ett hus, klösbräda, och en liggplatta högst upp, lägger in en väldigt slarvigt ritad bild, så ni ser va jag menar.  Kaninungarna har blivit större nu, de skuttar omkring överallt i buret, så nu kan man lyfta upp dem, dem är så sjukt söta, är fan sugen på att ta hem en ;P Tror jag ska låta hästen vila idag när det är så kallt, ska dessutom ta det lite lugnt med honom ett tag framöver. Lillkillen min, <3

Ungefär såhär hade jag tänkt att den skulle se ut! (:


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0