Ridning x3.

Just precis, ridit tre hästar idag (: Var nämligen så att innan jullovet kunde man skriva upp sig på listor för att få låna en lektionshäst under en, eller några dagar. Så då gjorde jag och Emma det. Tänkte att det kunde vara ganska kul att prova på att rida någon annan häst än min lilla bleiki. Jag red zessan och Emma Aicha. Men sen bytte vi häst också, så jag fick prova på båda :) Gud vilken trav zessan hade, helt racer snabb. och Aichas galopp var så jäkla härlig, galopperade flera varv och bara flöt med. En annorlunda känsla var det defenitivt, och kul var det! Tror att jag ska välja häst som individuelt val i 2an, eller jag vet inte,men jag tror det. För att få hyra hästarna så var  man också tvungen skriva upp sig på stalljour, och det betyder att jag var tvungen att vara i stallet klockan sju på morgonen, fick alltså stiga upp klockan sex i morse ;O Sen var det bara att täcka, släppa ut och mocka åt alla hästarna.Tog sin lilla tid. Men kul var det när vi väll kunde rida! ;D Det är säkert ett år sedan jag red en annan häst än bleiki, eller, iaf ett halvår. Var hemma från grans vid tolvtiden, åt lunch, sen bar det iväg till ridhuset igen med bleiki, Malin och Austri kom också dit, Vi har ju sagt länge att vi ska fara dit tillsammans någongång. Men det har inte blivit av förens nu. Glada blev det som vanligt när de fick träffa varandra, bästisarna (: Var nog första gången Austri var i ett ridhus, iaf så länge malin har ägt honom.  Vi red där i ungefär en timme, sen hade vi två genomsvettiga hästar. Austri är så jäkla söt!, fast inte sötare än min bleiki (; Hihi. De var väldigt trevligt iaf. De måste vi göra någon mer gång :) Det blev väldigt mycket häst idag, kul,kul! =D
Nu känner jag mig gode sliten, tror jag ska gå och ta en dusch som vanligt, sen ska jag åka i väg till stallet för att natta älsklingspojken min <3


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0