Man ska inte sörja det man saknar,utan glädjas åt det man har.

Måndag igen, faktiskt är jag som piggast på måndagar, skumt jag vet. Men det beror nog på att jag har sovit ut under helgen, så att jag har hunnit ta igen min förlorade sömn, och då har jag nog lite överskotts sömn kvar på måndagen. Det är så härligt nu när det är ljust både till och från bussen, man börjar känna att våren närmar sig sakta men säkert. Imorse var man dock tvungen att plumsa i djupsnö till skolan, vi missade bussen i öjebyn med några sekunder. så då gick vi, men inte hade det hunnit ploga, näe, så lätt skulle det ju inte vara. Men till skolan kom man tillslut. Förmiddagen bestod av livskunskap, det var någon tändlakare som föreläste, trååååkigt. sen pratade skolsköterskan om sömn,rökning och snusning. ännu mer tråååk. Men det är ganska skönt att ha sånna lektioner, eftersom man bara behöver sitta och lyssna. Det är inte så ansträngande. Lunchen bestod av köttbullar och makaroner, gott! :) Vi hade lite tid över på lunchen så då tog jag,Emma och Jenny småponnysarna på promenad runt skolan. Sen hade jag djurkunskap, som vanligt på måndagar! (Y) ;D Idag skulle vi avlusa kvigor, haha. De var något medel man skulle skrubba in på ryggen, så vi sprang och jagade varenda kviga i lösdriften, de var inte precis medgörliga, en kviga försökte jaga bort oss, den började stångas med huvudet, leeeskigt. Sen borstade vi alla 35 kossor, dem blev så blanka och fina (: Vi var klara redan klockan 2, så då fick vi sluta. En och en halv timme tidigare, Inte illa det :) Nästa måndag är det sista lektionen i djurkunskap, jag kommer sakna det ju :( Nästa gång ska vi få veta vad vi fått för betyg också, spännande. ;) Snart kommer väll lammen, tror det var i början på mars, då kommer då jag att sitta och mysa med dem varenda rast. haha. ^^  Nu ska jag sova middag en stund medans jag väntar på att middagen ska bli klar. vi ska äta palt! ;D Sen blir det stallet direkt.

puss<3



Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0