Det gäller att välja rätt väg.

Hellu, äntligen har vi fått lite värme, bara -3 idag, det är ju nästan rena värmeböljan :) Dock så skulle det ju såklart bli mulet och blåsa, men bättre det iaf än att ha -25 grader. Har varit ute med hästen idag, red honom en lång stund på plan för att kunna mjuka upp honom, han har ju vilat rätt så mycket när det har varit kallt. Så han kan behöva böjas och mjukas upp lite grann. Förhoppningsvis så blir det mer ridning nu om bara värmen håller i sig, han måste ju vara i form till distansritten den 22mars, sen så är det ju helgkurs i maj, fast det är ju ett tag dit. Började med att skritta igenom honom ganska länge, gick i volter och böjde honom åt båda hållen, Han är fortfarande stelare i höger sida, men jag tycker det börjar släppa lite. Han har börjat lyssna lite mer på mina skänklar, dock så tappar han koncentrationen på mig så fort han ser någonting sm rör sig:P Efter framridningen så började jag trava igång honom några varv. Så fort vi travade förbi utgången så slängde han sig åt sidan och drog sig utåt, fick hålla på och envisas med honom ganska länge, sen gick jag förbi utgången flera gånger med flit bara för att han skulle ge sig, och bättre blev det tilslut. Han skulle hela tiden stanna vi huset där man tänder lyset också, bara för att han vet att jag brukar tända och släcka där, och när jag släcker lyset, då vet han att han får gå hem, haha. han är ju faktiskt ganska smart det lilla hästen, iallafall så travade jag honom på volt i båda varven sen, försökte få honom att gå framåt ordentligt, det lyckades stundtals, men man får ligga på honom väldigt mycket. Jag har en gode lat häst, åtminstonde när man är på planen ;) Eller han kanske inte är lat, han kanske bara är väldigt smart, och tycker det är väldigt onödigt att bara springa runt runt, det är ju inte precis de bästa han vet. ;) Sen provade jag även få fram lite tölt i båda varven, bättre går det. det är inte ofta han låser sig fast i grisepass nu mer, några fina töltsteg fick han, sist så tog jag en liten galopp på långsidan i båda varven, sen så drog vi oss hemåt. Hemma i stallet fick han lite betfor att slaffsa på, medans jag borstade. sen släppte jag ut honom i hagen och gav lunchen, har storstädat i hans box också, bytt allt spån, rengjort krubban o.sv. Så nu kan ha sova gott i sin box inatt. :)

Näe, nu ska jag försöka plugga. skulle egentligen ha börjat med det för länge sen, men som jag skrev igår så hittar man ju alltid annat att göra t.e.x som att sitta här och blogga :) Har sorterat bland mina bilder också, och tittat igenom alla jag tagit i höst och vinter, tänk va bilder kan väcka känslor och minnen. och tänk va trisst det skulle vara om man inte skulle kunna fota och spara bilder på allt man är med om. va hemskt det vore. tycker då jag. Föressten så tror jag att jag ska gå och ta en dusch innan jag börjar plugga, haha.  :) Men sen, då blir det hårdplugg får vi hoppas. Jag är ju som jag är :)
Haha.

PUSS.


PONNYN <3


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0