Min fula häst.

Haha. Jag och malin hittade värsta sidan om avelshingsten Ofeigur, Bleikis pappa. Såhär står det om hans avkommor:

Ófeigurs avkommor sägs vara ganska fula, inte speciellt eleganta, men imponerande ridhästar. Många har snygga och eleganta hållningar, ryggarna kan vara ganska styva. Benen och hovarna ganska bra men benställningen ganska dålig. Dom har oftast alla gångarter där tölten är med stora och eleganta rörelser, men inte alltid mjuk och jämn. Traven är bra och dom har mycket pass om dom har pass över huvudtaget. Galoppen är mycket bra och dom sparar inte på sig själva i den. Karaktären varierar. Avkommorna är som regel rätt stora. Hans färg är homozygot, brunblack och musblack.

Haha. Då vet man ju vad man har för häst. ;D Men man kan ju undra hur seriös den sidan var? haha. Lite kul var det faktiskt! (;

Ialafall så har jag varit ut och ridit på min fula häst idag, det var jävligt kallt, men annars super härligt, han var superpigg, Hans trav kändes typ fjäderlätt när han trippade på med sina små ben. fick han även att tölta rätt så bra stundtals (: Han försökte inte vända hem lika mycket idag som han brukar göra, han har väll börjat inse att det inte är någon ide. ;) Dock så låtsas han bli rädd varenda människa som vi möter, allt för att han ska få en anledning att tappa koncentrationen på mig. Haha. min fula lilla häst är ganska knäpp (:
Fotade lite bilder idag också så jag kan ju bjuda på några.



   


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0