10 islandshästar går genom isen.

Förra veckan inträffade en olycka i Reykjavik. Det var i slutet av showen som isen brast, 10 hästar med ryttare faller ner i det iskalla vattnet. Fjörnir var en av dem som inte tvekade att hoppa i i det kalla vattnet,och rädda hästarna. Sjön var ungefär 1.5 meter djupt så de kunde stå på botten i leran, han lät hästarna kliva upp på hans knä, och sen puttade han upp dem. alla hästarna var uppe på ca 10 min, och det klarade sig helt utan skador. Tycker att Fjörnir ska ha en eloge till sitt mod!!, alla som hjälpte till kan man kalla hjältar.Det var ju otroligt lättsamt att det slutade så lyckligt. tänk vad som skulle kunna ha hänt,Jag tycker detta var riktigt otäckt. De får nog ta och kontrollera isen bättre nästa gång. Själv är jag jätterädd att fara ut på isen med min häst,jag tänker alltid på att han kan gå igenom. Näe, ska man ut på isen med häst så tycker jag att man ska hålla sig på en uppplogad väg, för har det kört en trakor och plogat, så håller det ju för hästarna också. Man ska tänka på att det finns s.k.a varmhål i isen också, d.v.s hål där isen är lite tunnare,man kan inte se det med blotta ögat, om man inte är väldigt van att vara på is. Näe, jag tror inte jag ger mig ut på isen med hästen i första taget. även om det skulle vara så otroligt härligt, så länge det inte händer nått. Men om det då skulle göra det så blir det nog inte lika härligt. Vilken otroligt tur att denna olycka slutade så lyckligt!!



Videon finns att se på; http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article4371826.ab
Eller; www.hestafrettir.se



Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0