I can see the light in the darkness.

Det blev visst fredag i veckan också, egentligen så går det ju sjukt fort om man tänker efter, nyss var det jullov, och efter jullovet vare 10 veckor kvar till sportlovet,det kändes ju oändligt då. men nu äre jag bara en vecka kvar. sen blir det ju typ vår, och då brukar allt bli lite lättare. Det känns dock som jag har sjukt mycket att hinna innan sportlovet, måste lämna in en bokrecension & en skrivuppgift i Nk som ska vara på minst 2 sidor. Har engelska prov på onsdag, och så måste jag göra dataprov i Excel eftersom jag var hemma den dan det var, det blir väll på omprovs tid jag måste göra det? halv 4 till halv 5. Dock så kanske det blir efter lovet. Sen måste jag lämna in massa frågor som vi skulle svara på i arbetsliv. Måste lämna in mitt personliga brev, dock så är det klart. behöver bara skriva ut det. Men hur ska jag hinna allt detta? Känns som jag måste offra lite tid åt plugg i helgen. det brukar dock aldrig bli, det finns alltid annat man gör. Men jag ska verkligen göra ett ärligt försök. annars blir det så jobbigt i veckan. Jag slutar dock till lunch på måndag, grymt härligt det kändes. men ändå lite tråkigt att inte ha djurkunskap. Jag och Emma var in i fuset idag på rasten och tittade på den söta kalven som kommit, en fjällko är det. Den rymde ur sin box medans vi var där så då fick vi springa och ta fast den, haha. alla kläder stank efteråt, fast vi bara varit där i typ 10 min. så kan det gå, men ingen har ju dött av lite kolukt. Är ganska hemtrevligt där i lagården. Det har ju kommit två st marsvinsungar idag också, dem är så himla gulliga och pyttepytte små, jag vill ta hem dem, haha. Hur många djur har inte jag velat ta med mig hem nu?  Har tappat räkningen. nåja, jag får ju hålla på med dem på skolan så. :) I 2an ska man läsa en kurs som heter djur i park, eller lantbrukssjurskötsel. Men måste välja mellan dem, och vi ska välja redan nu i mars, man jag har lite beslutångest, det skulle ju vara intressant att läsa djur i park, men då blir det ju mest teoretiskt eftersom det inte finns särskilt många park djur på skolan, sen om man tänker på jobb så finns det ju typ 3 djurparker i sverige, så det är nog inte så stor chans att få jobb på någon av dem. Men läser man lantbruksdjur så får man nästan bara göra praktiska saker, sen så är det ju större chans att få jobb eftersom det finns rätt många jordbruk här runt omkring. men jag vet inte riktigt hur jag ska göra, ajja hinner nog fundera på det ett tag till, vore ju dock bra om man kunde läsa både. men det får man inte :( men det lär nog lösa sig.

Ponnyn fick vila idag, jag känner mig så trött, nu har det iallafall blivit varmare, sköönt. Började faktiskt bli riktigt spyless på kylan, igår när jag for ut och red så hittade jag ingenting att ha under hjälmen så mina öron höll nästan på att ramla av innan jag var tillbaka. Det var inte skönt kan jag säga. Får hoppas på riktigt fint och varmt väder imorgon. Jag läntar så mycket efter att fara ut med en riktigt lång runda i skogen, så man bara kan njuta utan att frysa. Nu ska jag ta mitt godis och lägga mig framför Tv:n och se på let's dance.
ha det bra alla människor där ute.

kram.




Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0