Jouren färdig.

Hej hallå! Har inte blivit så mycket updatering dem två sista dagarna, men jag har haft fullt upp. Har ju som sagt bott på skolan med Emma i veckan. Men har varit hem varje kväll och varit i stallet, och ridit! :) Hade med mig lina till skolan i onsdagskväll så hon sov med oss i rummet, i min säng. Sen på morgonen fick hon följa med och vara lös i smådjurshuset medans vi gjorde jouren, tillsammans med fias hundar. Sen hade vi två lektioner i smådjurshuset lektionssalar, så då fick hon vara med där. Hon var jätte duktig faktiskt, lugn hela tiden. Satt vid mig och ville bli kliad, och efter ett tag la hon sig och sov. Sen fick hon åka hem när vi slutade för dagen, då även jag åkte hem. Men hon fick följa med tillbaka igår kväll. Och då tog även Emma med sig sigge. Riktigt mysigt att ha dem som sällskap, och lina lämnade nog inte min säng under hela natten! ;)Lina tyckte nog att Sigge var lite irriterande ibland, hihih. Lina vill inte precis busa som sigge vill, men jag tyckte ändå att dem funkade bra ihop. Sen följde både sigge och Lina med till lillstallet där vi hade jour idag. Idag hade vi inga lektioner, så vi hade inget mellan halv 8 och halv 1. Så då gick Jenny och Hämtade sin hund Märta, och sen gick vi ut med dem så dem fick springa lösa och busa, och jag fotade lite. (: Lina har fått springa lös runt nästan hela grans idag, Hon är så duktig. Jag tror hon har tyckt det har varit jättekul! Sen var dem alla 3 hundarna med oss hela eftermiddagen i smådjurshuset och Lillstallet. Där ett tag var det 6 hundar där inne med fias ;)  Jag tycker det har varit ganska kul med jouren, visst lite jobbigt att stiga upp så tidigt men på nått sått kul ändå, och bo på skolan var inte heller så dåligt, kanske inte skulle vilja göra det jämt. Men en vecka är ju inte så farligt. Speciellt inte när vi hade hundarna där! Vi har haft en jätte skön vecka med lite lektioner eftersom En lärare har varit sjuk hela veckan så var flera av hennes lektioner inställda. Så vi har fått sluta tidigare, och fått sovmorgon. Dock så blev det ju ingen sovmorgon för oss som hade jour!  Haha...Just det... Idag när jag skulle fota goffin och pippi så öppnar jag buret och då lyckas en av dem komma på utsidan av buret, fia brukar hålla i dem, eller iallafall en av dem. Så jag sträcker fram armen så att den kan sätta sig på den så att vi får in den i buret igen, Men då nyper den mig genom skjortan, det gjorde ont, ;p Haha. Sen hade vi lite problem med att få in den i buret igen, men det gick tillslut, eller den gick in av sig själv efter ett tag. Hihih.

Ikväll har jag ätit julmat med Mamma, mormor och en massa andra gamlingar. Haha, på bygdegård. Det var jätte gott, blev lite långtråkigt bara. ;) Men mätt blev man då. Jag hann inte se idol eftersom vi var där borta. Men ska snart gå och se vem som åker ut, bara nyheterna blir färdigt.
Puss <3

Våra tre söthundar! Lina, Märta och Sigge!






Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0