Juldagen

HOLA!
Sitter och skriver i soffan på min nya julklapp nu. :) Har nyss kommit in från att ha varit ute och gått i 2 och en halv timme, med mamma och pappa. Gick över berget ung. 9km!! och det var djupsnö och uppförsbacke över berget ;) känner mig ganska stolt nu.Det känns så skönt när man har kommit hem, då kan man med gott samvete ligga och slappa. Imorse så steg jag upp ganska tidigt och gick iväg till stallet och hade lite mys där när jag släppte ut alla hästarna. Lina fick också följa med. Jag tror hon trivs väldigt bra med att få hänga med och springa lös i stallet. Hade henne dock fast kopplad medans jag tog ut alla hästarna, jag tror inte alla gillar hundar, bara bleiki ;) Då visade hon sitt missnöje och gnällde högt, men hon blev överlycklig när han väl fick komma lös sen. :) Jag fixade för kvällen i stallet, och sopade stallgolvet upp lite.

Jag kan ju passa på och berätta lite mer om gårdagen nu. På morgonen så gick jag upp tidigt även då, och promenerade till stallet och hade lite julmys. Passade på att göra julfint i boxen och bytte allt spån, sen for jag ut en liten sväng med pojken, red lite skritt i djupsnön så han fick lite styrketräning. Sen fortsatte jag upp mot slakteriet. Det såg så vackert ut med all snö i träden, helt vitt överallt! Perfekt på julafton! Sen vände jag hemmåt och for tillbaka till stallet, myste lite och sen fick prinsen gå ut i hagen och äta sin lunch. och jag promenerade hemmåt. Duschade och fixade till mig lite. Sen blev det lite kalle anka, Jag tycker dock det börjar bli lite uttjatat så efter ett tag roade jag mig med att fota katten som redan försökte börja öppna alla julklappar ;) Sen kom mormor och efter ett tag åt vi julbord och som efterrätt hade mamma gjort några jättegoda marängbakelser med choklad,grädde och citronkräm. Riktigt underberbart mumsigt!! Rörde ihop en kligröt som jag gav till bleiki när vi nattade honom, den bestod av havrekryn,kruskakli,vatten bananer,hårdbröd och morötter. Det var väldigt upskattat! :) Sen gick jag,mamma och mormor ut på en liten kvällspromenad och efter det var det dax för julklapps öppning, och den biten har jag ju redan berättat om. Jag som inte trodde jag skulle få något speciellt, men shit va glad jag är för min julklapp. :) Nu ska jag springa upp och hämta lite toffife! :)
Hoppas ni har en bra annandag.
puss <3

Föressten ni kommer få se bilder, men vi har inte hunnit fixa med bilder på den här datorn. Men det kommer! (:

Postat av: Linnea

tack dsm :)

2009-12-25 @ 19:46:43
URL: http://linneaacarleborn.blogg.se/

Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0