Vårväder.

Goddagens! Efter jag hade ätit lite lunch så drog jag till stallet, gud så härligt det var att köra moppe! :) Ponnyn stod som vanligt isin hage, och smutsig var han såklart! Nu är det den tiden när jag kommer ha en smutsig häst varenda dag. Hagen ser ut som lervälling, så det är till att ha stövlar när man ska hämta in honom. Får ut och red efter att jag fått bort den värsta smutsen, gud va härligt det var, och så mycket vår det har hunnit bli medans jag har varit borta, alla ängarna är ju nästan helt fria från snö, och man hör storspoven och det strömmar vatten i varenda dike. Ponnyn var jättefin idag, han töltade både på bortåtvägen och hemvägen, dock blev det såklart lite snabbare tölt på hemvägen, när jag vände i backen så blev det direkt galopp, egentligen utan att jag bad om det! ;) Men han läste nog mina tankar!

Nu ska jag snart fara iväg och natta hästen, det är omockat också men det är inte så hemskt bråttom när det är så varmt och fint väder ute, då kan han vara ute lite längre. Och imorgon är det valborg, och nyss var det första april, det går snabbt. Snart är det ju fan sommarlov! ;D
Puss och kram <3


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0