Påsklov!

Nu var det påsklov för min del! Fan vad härligt. Jag blir borta 3 och en halv vecka från skolan eftersom vi har APU direkt efter lovet, så det känns som jag kommer vara borta väldigt länge, läängtar tills vi åker till kiruna, gud va kul det ska bli! ;D Hoppas vi får rida mycket! Men jag kommer ju dock sakna min egen häst! :( Måste snart börja planera vad man ska ha med sig, tror jag ska skriva en lista så att jag kommer ihåg allt, fast inte riktigt än då, är ju 1 och en halv vecka kvar. Men några dagar före kan man ju börja.

Slutade ju till lunch idag, slappade mest bara när jag kom hem. Sen vid tre gick jag till porsnässkolan för att möta malin, sen åkte vi hem till henne, men först var jag ju tvungen att se ombyggnaden av skolan, dem har gjort det riktigt fint! Men gud va glad jag är att jag fått lämna porsnässkolan ;)

Hemma hos Malin gick vi ner till hästarna och for ut en sväng med Austri,jag var lite fotograf. det blev väll sådär 100 kort. Haha, dock inte alla som blev bra, men några iaf ;D Dem är ju så söta tillsammans. <3 Skulle gärna byta austri mot min åsnehäst.. ;D haha.

Men allvarligt så var han helt knäpp igår, jag försökte få honom att gå framåt i en timme, EN TIMME höll han på att tjuras, först gick han så snällt tills vi kom till plan då började han tjorva, och helvete vad han var arg. Han skulle inte framåt, han skulle in på andras gårdar, vi var ner och vända på en gård, och då höll jag inte på att få honom därifrån heller, fan vad pinsamt det var, hoppas dem inte såg det, ;P Han småstegrade och skuttade, kastade sig åt sidorna, dansade som en jävla tok över vägen, När jag fick honom att gå framåt några steg så tog det tvärstopp, och han började om igen, han vägrade stå still och backade ut på vägen när det kom bilar, Efter en timme så fick jag honom äntligen att gå lite åt det håll jag ville, men det vart ju ingen lång ridtur precis, jag var helt slut efter det där. Det är väldigt frustrande att inte få sin egen häst att gå framåt, men det är ingen lek kan jag säga. min ponny har humör, även om han alldrig är dum så har han ett jävla humör. Undra om det blir samma visa igen imorgon när jag far ut och rider, jag vet faktiskt inte vad hann fåt för sig, sådär hemskt har han nog alldrig varit, var tvungen att kolla igenom honom sen så han inte verkar ha ont någonstans, men å andra sidan så skulle han någ inte orka hålla på sådär om han hade det, så jag tror bara att han vill testa gränserna...Riktigt mycket dock ;) Jaja, vi får väll se vad hästen är på för humör imorgon. ;D

Jag lägger in några bilder som jag fotade idag. =D





Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0