Piggare.

Känner mig faktiskt piggare nu, kan det vara så att det var en kort förkylning och att den är på väg att ge sig? Får hoppas det iallafall :)

 Idag har jag inte gjort någonting, bara latat mig, fast det är ju faktiskt tillåtet när man är sjuk :) Eller nu ikväll for jag och nattade hästen, pappa hade varit snäll och gjort allt i morse när han släppte ut. Så jag passade på att övningsköra dit. Hihi.Gick väll gode bra, än har jag inte orskat några olyckor ;)

Sen har man sett Robinsson och så har vi bunkrat upp med massor av godis, och chips. Är det påsk så är det :)
Nu ska jag snart gå och fortsätta se film, The wedding date. Har sett den förr men den är bra ändå :)

Jag har suttit och tittat på massa NH filmer idag och läst lite om det, gud va sugen jag blev på att börja träna det på allvar. Ska börja med att köpa en repgrimma, men till att börja med går det nog bra utan. Jag gillar de sättet att träna på, man arbetar med hästen och inte mot hästen, man tvingar inte hästen till någonting utan man motiverar den så att den tycker det är kul att träna. Tänk att få en så bra relation med sin häst att man kan rida utan sadel och träns ut i naturen, få den att lyssna. Bleiki skulle då direkt gå springa hem, haha. Det gör han ju faktiskt när jag har sadel och träns också, fast då kan jag kämpa emot lite mer, det går ju bra i ett inhägnat område, men det är ju bara för att han är så snäll  :) Vi får väll se om vi lyckas börja träna lite, det är bara svårt att veta vart man ska börja. :)

Ajja, nu ska jag gå och fortsätta sen filmen och käka godis (Y)
Än en gång, GLAD PÅSK! ;D


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0