Långfredag.

Godmorgon, gud vad det är härligt ut få sova ut. Jag älskar att bara kunna ligga kvar i sängen utan att känna någon press på sig att man måste upp för att man ska hinna bussen o.s.v. Utan man kliver upp när man känner sig utvilad :)

Igår ikväll var jag till grans med bleiki och red, det var jättelänge sen jag var där, men jag hade ingen lust att fara ut i det tråkiga vädret så då fick det bli ridning inomhus istället, bleiki gick jätte bra igår, inga tjurigheter, som i förrgårr, men det är ju som ingen ide att hålla på så i ett ridhus, det märktes att han hade mycket överskottsenergi, när vi skulle ta en liten galopprunda så sprang han bara på flera varv med lite uppmuntran och hejjande från mig :) Passade på att göra lite böj övningar, har inte gjort det så mycket på ett tag utan bara låtit honom springa på. Så lite stelt gick det i början men efter hand släppte det mer och mer, i slutet fick jag honom att flytta sig fint för skänkeln även i vänster sida. I höger gick det klockrent ända från början. Travade lite på volt i båda varven, han håller traven jätte bra nu, för nått år sen så gick han över i grissepass så fort man svängde lite. Även tölten satt rätt så bra igår, han töltade på några varv med bara några grisepassaktiga steg i mellan. I slutet av ridpasset tog jag av tränset och testade rida lite utan. Det gick bra det med :) Om man har en snäll häst som jag så kan man göra allt, sa jag snäll? Haha, jag har nog börjat glömma bort vad han gjorde i förrgår, då var han inte snäll! Han var billig efter det kan jag säga. Men nu är han dyr igen! ;) peppar peppar, får väll se vad han kommer hitta på för fasoner nästa gång. Iallafall så testade jag galoppera 2 varv runt ridhuset tränslöst, och det gick bra det med! :) Sen när jag skrittade av så ville han mest gå till christoffer som stod med kameran och stativet, han fick var lite fotograf. :) Så det kommer några bilder här nedan. :)





Idag får vi se vad som händer, det var så dåligt väder så jag får se om jag rider idag eller om han får en vilodag, men annars har jag inget att göra så jag kanske rider ändå. Vi får se. Fan vad trist det är med snö på påsklovet då ska det ju vara varmt,soligt och härlig. Men vi får hoppas att det blir det sen:)

Just nu ligger lillkissen på musmattan och sover så sött, stackarn har gjort illa sig, han har ett sår på nosen och den är alldeles uppsvullen, han ser lite rolig ut från sidan då nosen är så stor. Han har varit alldeles blodig runt ett öga också, men det har försvunnit, trodde först han hade varit i slagmål, men när nosen blir sådär svullen så kanske de är mest troligt att han fått något över sig? Inte lätt att veta vad han har råkat ut för, bara han då inte har brutit av näsbenet. Ska ta och rengöra han sår nu, vi skulle haft någon sårtvätt, typ jodopax eller nått.

Men först måste jag ju bara säga;
G L A D  P Å S K ! ;D
Vad händer under påsklovet?


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0