Jag måste börja skriva lite roliga rubriker.

Fredag, Yeiii va skönt. Bara tre skoldagar kvar för mig nu innan påsklovet, måndag,tisdag är som vanligt och onsdag slutar man till lunch. :) Så otroligt skönt det ska bli, men först har man en lång skön helg framför sig!

Iallafall, skoldagen gick väldigt fort idag, hade matte på morgonen. För ovanlighetens skull så gick den lektionen ovanligt fort, kanske var för att vi satt och pratade om praktiken nästan hela tiden. ;P Sen hade vi provet i arbetsliv, kändes som det gick bra. Tog typ 10 min att skriva klart det, så  vi hann med en tidigare buss idag. När jag kom hem så åt jag lite lunch, sen gick jag iväg till stallet. Rensade hela boxen och fyllde på nytt spån, och fixad allt annat som vanligt. Sen tog jag in min lilla älsklingsponny och sod och borstade honom i säkert en timme med ryktsten, det är otroligt mycket päls som ska av nu!! Sen sadlade jag och for ut och red rundan. Han var väldigt pigg idag. Det började med att han var lite envis och inte ville gå in på den vägen jag ville, så då gjorde han lite små bocksprång som protest, men när han hade kommit över det så trippade han på med nästan fjäderlätta steg, det kändes faktiskt så! Väl inne i skogen så tog jag en galopp uppför backen där jag alltid brukar galoppera, och ponnyn bara fortsatte galoppera en lång bit efter backen, så jag lät honom springa på. Det kändes så härligt att bara kunna följa med. Han töltade även jätte fint idag, även om det blev nått enstaka grissepass steg när han blev lite för ivrig:) Det var helt underbart att vara ute idag, fick en sån där lyckokänsla som jag kan få ibland när jag är ute, allt kändes så jävla bra! Tänk om jag inte hade min häst, då vet jag inte hur det skulle gå, då skulle jag aldrig få mina små skogsturer. Det finns alltså inget bättre än att fara ut i skogen med hästen en solig vårdag. Jag lovar er!!

Jag har varit ut och övningskört ikväll, man kan väll säga att det gick bra, även om jag gjorde min mamma lite nervös en gång, ;) Men jag har alltid läget under kontroll, *NOT* (a)

Nu ska jag faktiskt ta och hoppa i min sköna lilla säng,trött som man är.
Godnatt & KRAM <3


Som sagt, det är mycket päls som ska av. ;D


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0