Kört hästen.

Tjo! Ikväll har jag varit ut och kört bleiki, med pappa som sällskap.:)  Har inte kört bleiki på nästan ett helt år så det var lite spännande och se om han kom ihåg det eller han var omöjlig. Men inte var han det inte, nog minns han det! Ska inte köra honom så ofta eftersom han lägger muskler på fel ställen då, men någon enstaka gång sådär gör ju inget, nu när jag ska upp till kiruna som kanske mamma och pappa ska köra honom någongång så han får motion. Då var jag ju bara tvungen att visa pappa hur han ska göra för att han inte ska få grisepassa och hela tiden, Man vill ju inte att han ska vara förstörd när man kommer hem, men det är han nog inte, dem klara det nog bra! :) ..Kan dock säga att ponnyn var helt galen, vi var tvungna att släppa honom i galopp och bara låta honom springa på tills han själv ville stanna för att få honom att varva ner, annars blev det bara grisepass, han vill inte alls trava när han är riktigt pigg, men låter man han då springa av sig så brukar det gå bättre, och det gjorde det :) , Han var jätte duktig idag, det är så otroligt roligt att jag har en så pigg häst! Tänk att han är 24 år, det är inte dåligt att han är så pigg och glad! :D Men han är ju islänning. :)


Bilden är dock inte från idag!


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0