15 November

Sitter här och tråkar vid datorn, har inget bättre för mig. Bleiki var så söt idag när jag skulle ta in honom. Jag lät honom gå in själv från hagen och då blev han så glad att han började hoppa och studsa med frambenen rakt ut i luften, Ni skulle ha sett så gulligt det såg ut^^. Provade ett regntäcke på honom ikväll som maria ska sälja för att det passade inte hennes hästar. Det var jättefint på bleiki och eftersom hans gamla regntäcke är trasigt så ska jag köpa det! Det är grått med en massa stjärnor på! :) For ut och red rundan tidigare idag. Det var svinkallt, höll på att förfrysa fingrar,näsa och fötter :P Det var blodspår nästan överallt längst rundan. äckligt. ;S Men det är ju för att det är älgjakt. Men de kanske inte behöver släpa sina döda älgar längst vägen överallt, det ser ju inte så trevligt ut ;S Ibland när man rider förbi älgslakteriet kan det typ ligga ett blodigt älghuvud mitt på vägen...trevligt? Nej!
Det första bleiki gjorde när jag släppte ut honom i hagen efter ridturen var att lägga sig ner och rulla på den knöligast och isigaste plats. Fattar inte att det kan vara skönt att rulla på så hårt underlag och när han ska stiga upp håller han ju på att halka omkull. Är lite rädd att han ska sträcka sig i benen när han gör så.

Nu ska jag inte sitta här och tråka ut dig något mer...
ska gå och lägga mig, är så grymt trött.
Godnatt på er!

            



Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0