30 November

Första advent idag, Bara tre veckor kvar till jul, Har snöat massor idag också. Dock blötsnö. Men det är ialafall tur att det inte regnar! Idag har jag varit på skyltsöndag inne i stan. Då köpte jag några saker. B.la. en röda kofta som jag ska ha på julafton. Sen så köpte jag en ny fondation. Min gamla är så jävla kletig och fet. Men nu har jag hittat en som är jättebra, Fick med två hudkrämer på köpet också :) Sen köpte jag ett svart hårband och en mössa =)

Nu ikväll har jag varit i stallet, For ut och red en sväng mot badplatsen. När jag hade ridit en bit så märker jag att ena spännet på reflextäcket gått upp så jag sitter av och spänner igen det, Så att det inte skulle halka av. När jag ska sitta upp igen så kommer det precis en plogtraktor. Då tänkte jag att jag låter den köra förbi innan jag sitter upp. Traktorn stannar då och släpper förbi oss. Precis när vi gått förbi så kör den iväg, Då blir bleiki jätteskraj och vill dra iväg, Han börjar takta och springer runt mig hela tiden. Fick hålla i han som fan för att inte tappa honom. Jag går en bit för att lugna ner honom för jag kunde ju inte sitta upp när han var så hispig, Men som om det inte var nog med det, Så får vi syn på 2 stora älgar som bara står några meter ifrån oss på en äng. Ni skulle ha sett bleiki. Han spände upp sig som en jävla hingst. Synd att det inte var ljust så jag hade kunat fota. Men ialafall så blir han ännu mer hispig av det och jag får hålla in honom som en jävla tok. Han var inte lugn förrens vi var innanför stalldörren. Tror det var jag som fick mest motion idag ;P


        


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0