Shopping.

Alloha! ;D Idag har jag shoppat i luleå tillsammans med min mami. Vi tog bussen dit in på morgonen. Så nu har jag gjort av med ungefär 1000 kr, inte bra ;s Men jag gjorde några riktigt fina köp. I ersnäs så steg det på en jävlig full gubbe på bussen, han sluddrade på och kunde ju knappt stå ,han spottade som fan när han pratade ;s Issch. Hans busskort fungerade inte så busschauffören lät honom inte åka. Då blev gubben typ sur, och höll typ aldrig på att gå av, bussföraren fick nästan kasta ut honom. Han var lite smått läskig ;s De hade tydligen ofta problem med den där gubben. Det kan inte vara så kul att vara busschaufför när man råkar ut för sånna där äckelgubbar.. Iafall så gick han ur bussen tillslut och satte sig på en bänk och nyktra till som busschaufören sa åt honom att göra ;P Nåväl, De jag hittade på stan var en kofta, jacka, jeans och underkläder. Det var typ 50 % rabatt på allt, så de blev gode biligt ändå, Såg en skitsnygg rosa skjorta, den var seriöst skitsnygg. Skulle prova den, men sen såg jag priset, gissa vad den kosta? 900kr, för en skjorta?? Ojoj.. Men det var grymt jävla snygg! Hade lite problem med jackorna också, först hittade jag en snygg jacka, men jag ville inte köpa den ifall att jag skulle hitta någon ännu snyggare. Så jag ber dem i kassan lägga undan den, sen går jag och kollar på andra jackor men hittar ingen bättre. Så då går jag tillbaka och köper jackan jag lagt undan. Sen hittar jag en affär men bara jackor som jag inte upptäckt förut ( är ju ganska vilsen i luleå ;P) Där hade de massor med snygga, så då hittar jag en som är snyggare än dem förra jag köpte. Så då var det ju bara att gå och lämna tillbaka den första jackan, och köpa den andra , förstod ni det där? ;P Lite tjorvig är jag allt, Men nu är jag iaf supernöjd :) Så det blev en lyckad shopping dag! (:
Blev helt slut efter att ha gått så mycket, så jag lät bleiki stå idag, lika bra det för nu har det ju börjat smälla fyrverkerier här i byn. så han är lite smått skärrad. Om det är någonting han är rädd för så är det fyrverkerier.Kände inte alls igen honom igår, han blev rädd för minsta småsak, löv som prasslade eller snö som ramlade från träden ja, till och med människor som gick på vägen, sen såg det ut som han såg spöken överallt. Stackarn, det är säkert för att han hade sett fyrverkerier tidigare. Måste ta in honom lite tidigare imorgon eftersom att det brukar börja smälla ganska tidigt. Stackarn, jag tycker synd om honom när det är nyårsafton. Jag tycker synd om alla djur, tänk så rädda det ska vara. Ursch.
Men annars så är det ju coolt med fyrverkerier ^^. näst sista dagen på år 2008, yeeeh. Snart 2009! Inte har jag några nyårslöften heller, håller dem ändå aldrig, så det är som igen ide att ha några. Vad minns jag bäst från år 2008 då ?, de måste nog vara när jag gick ut 9an. Det var så jävla skönt att lämna porsnässkolan efter sig. Trivs sjukt mycket bättre på grans. Sen minns jag höga kusten resan som vi gjorde i sommras, det var riktigt kul! (: och i sommar när jag var med bleiki hos malin och Austri då red vi på hästarna och plaskade i vattnet, då Austri plötsligt lägger sig ner och ska rulla med malin på, hon fick hoppa av snabbt som ögat i vattnet, Hon blev ju inte lite blöt, oj, vad jag skrattade då :P Ja, det finns massor mer man kan säga, men nu ska jag gå och leta mig något ätbar. så jag avrundar här.
Lägger in några bilder också på kläderna jag köpte. (:

Jackan, Framifrån..

...Bakifrån

Kofta från Cubus.

Fick ingen bra bild på byxorna, och underkläderna är nog inte så värst intressant att se, så det skippar vi ! (;


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0