Nyårsafton!

Jävlar vad det stormar idag, man kan knappt stå upprätt när det blåser som mest. Hade ju egentligen tänkt rida idag, men jag tror jag skippar det, hehe (: Har nyss varit och sett så att bleiki mår bra ute i stormen, Tog på honom ett täcke så han inte ska frysa. Men han ska ju egentligen vara van vid sånt här väder, han har ju stått på island, och där är det väll jämt blåsigt? Men jag tyckte lite synd om honom faktiskt, han såg inte så glad ut, det vare väll ingen häst som gjorde egentligen, de stod med bakarna mot vinden och huvudena hängde, vissa hästar var lite uppskärrade också och sprang omkring i hagen, och det kan man ju förstå. Ska fara tillbaka till stallet när jag har ätit lite lunch, Vi har föresten haft strömavbrott här hemma också, men bara en kort stund. Jävlar vad det blåser asså, känns som hela huset ska rasa ihop. ;P
Aja, uppdaterar senare.



Hej igen (:. Tror det har lugnat ner sig lite med stormandet nu, skönt! (: Har varit i stallet och fixat för kvällen, tog in bleiki direkt jag kom dit, han verkade faktiskt glad åt det! (: Harry hade också fått komma in, så då behöver han inte vara ensam. Igår kväll hade bleiki tydligen sprungit lös i stallet när Maria skulle ta in sina hästar, så han hade ätit upp all mat för de andra hästarna, Det måste ju ha varit jag som glömt att stänga boxdörren hans, fast jag tyckte att jag kollade så att den var stängd, men tydligen inte. Han kan ju inte precis ha öppnat den själv, så det är det jag som får skämmas.:/ Men det verkar ju ha gått bra iaf. Han såg då inte ut att ha ont i magen efter alla mat han kom åt, haha, Jag måste ha varit väldigt tjorvig igår, mer än vanligt. Men från och med nu ska jag alltid kolla väldigt noga så dörren är stängd, man vill ju inte precis ha sin häst springandes i hela stallet, men bleiki hade säkert kul! (: Undra om de andra hästarna blev nå oroliga när han spring omkring där? Jaja, det gick ju bra så, tur att maria kom så hon kunde sätta in honom i boxen igen, annars hade han ju sprungit omkring där hela natten, Vem vet vad han hade hittat på då, den bushästen! (:
Ska ut och äta lite senare på Golden dragon med min familj. Kanske ska in till piteå vid midnatt också och se på fyrverkerierna, Får väll se! (:
Bara ungefär 8 timmar och 30 min kvar av år 2008 nu  ;D





GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLESAMMANS! ;D


Skriv en kommentar, då blir jag glad! :D

Vad heter du?
Tänkt kommentera ofta? OFC! kryssa här då!

Din E-postadress: (Bara lilla jag som kommer se den!)

Har du blogg?:

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0